-
Nedavno sem se nehote ozrl na svojo prehojeno pot do prvih mističnih uvidov. To sem primerjal še z podobnimi izkustvi drugih in tako je nastalo besedilo tega posta.
Moj pogled na svetopisemsko zgodbo o križanju Jezusa Kristusa je bil pred puberteto morda deloma podoben kot ga opazimo pri piscu o karmičarjih in Palkiju. Ob tem zavedanju moram povedati, da je moja kritika tega pisca v veliki meri namenjena širšemu kontekstu, ne pa toliko njemu osebno. Glede na svoje izkušnje prehojene poti puščam odprte vse pozitivne možnosti razvoja tudi pri tem avtorju člankov na Pozitivkah. To vključuje domnevo o možni človeški dobronamernosti in mistični neizkušenosti omenjenega.
Preskočil bom opis svojega iskanja ter izkustev, kar je vse bilo priprava za kasnejše težko opisljivo mistično doživetje stanja notranjih uvidov in katarze. V duhovna sporočila 'križanega' nas je uvajal dr. Emil Kušec v njegovi takratni ljubljanski teozofski skupini, oziroma društvu preko meditacij, molitev, afirmacij, ritualov, itd.. Na tem mestu se ne bom spuščal v ostale in kasnejše aspekte vodenja ezoterične skupine omenjenega mojstra. Vsekakor sem se sam veliko naučil čeravno se nisem strinjal v celoti z nekaterimi pristopi.
Za mene je bila k temu mističnemu uvajanju pri dr. Kušcu odlična predpriprava tečaj Sri Chinmoy-eve duhovne meditacije na srčno čakro. Eno z drugim je rezultiralo lepega dne z ekstatičnim stanjem, v katerem človek začasno izgubi vsa negativna čustva, misli in občuti ljubezen do vsega stvarstva, občuti blaženost, obenem pa se spontano pokesa za svoje pretekle negativnosti, ter iskreno odpusti vse in vsem. Za ilustracijo naj še dodam, da se je ključno doživetje moje notranje transformacije zgodilo po 45 letu starosti. Tako ekstatičnost sem občasno lahko doživel kasneje tudi sam doma.
Sčasoma in postopno sem razvijal - strukturiziral še razumsko dojemanje Univerzuma, pa tudi Učenje Jezusa Kristusa, vključno s sporočilom razpetja. A glede tega bi rad povdaril, da je ključna mistična transcendentalna dimenzija. Logika je bolj ovira, kot pomoč. Besedila iz svetopisemskih časov so namenjena in prilagojena nivoju razvoja in dojemanja takratnega človeka. Kljub temu pa imajo univerzalen pomen še danes za vsakega resnega iskalca na Poti osebnega razvoja in duhovne rasti.
Sedaj pa bom na kratko dodal še pričevanje prijateljice, da vsaj delno prikažem kako presenetljivo različne poti so lahko do mističnega spoznanja Jezusa. Prijateljica je bila po službeni dolžnosti v Rusiji. In skozi posledice delovanja ruskih črnomagijcev je njeno privatno življenje zašlo v krizo, ki je omenjeno pripeljalo do popolnega obupa. Do tedaj je bila ateist. V stanju obupa, ki ga je doživljala v Rusiji pa jo je neka jasnovidna oseba napotila v rusko pravoslavno cerkev......
Prijateljica je v eni od znamenitih moskovskih pravoslavnih cerkva imela mistično doživetje z nekim ruskim svetnikom, ki ji je pomagal iz krize in je postal njen zaščitnik. Od tedaj dalje ima budne sanje in uvid v 'Jezus spoznanje'. Njeno mistično doživetje pa je bilo še malo kasneje kot moje pri 45 letih. Ona me je tudi spomnila na Jezusovo preizkušnjo v puščavi. To nam pove, da imajo vsi mojstri svoje preizkušnje.....
V Bibliji piše: 'Kjer sta dva, ali več v mojem imenu sem tudi Jaz'. To pa bi pospremil z še enim, tokrat skupinskim mističnim doživetjem. Moja pokojna mama je pri 80 letih v domu starejših dobila pljučnico in bila urgentno zdravljena v lokalni bolnišnici.
Mamino življenje je viselo na nitki, medicinska prognoza brezupna in prosil sem ezoterične prijatelje za pomoč na daljavo. Ne spomnim se če smo se dogovorili za neko konkretno afirmacijo, ali molitev. Mislim, da je vsak delal po svoje. Ampak očitno je večina imela odprto srce in bili smo v stanju 'Jezusove milosti'. To je rezultiralo z 'čudežno ozdravitvijo mame'. Uporabljeni pojmi so univezalno alegorični, nevezano na rkc, ali katerokoli drugo dogmo.
Uporabil sem besede zdravnika in zdravnice 'čudežna ozdravitev', ki sta tedaj izmenoma skrbela za mamo v bolnišnici. Oba sta neodvisno drug od drugega zatrjevala, da je mamina ozdravitev 'čudež'. V domu je celo vstala in 'pobegnila' z vozička v nepredstavljivo kratkem času po odpustu iz bolnišnice.
Povedano so samo nekateri vidiki neopisljivega globoko večplastnega pojma 'odrešenika'. Na prvem mestu bi izpostavil človekovo odrešitev od duševnih muk, kadar je v stanju 'milosti spoznanja Jezusa' v sebi. Bilo bi nedostojno razpredati na tem mestu o tem kakšen kanal je to, in bilo bi prezahtevno predstavljati si vlogo prisotnih višjih zavesti, oziroma entitet pri pojavu individualnega stanja 'milosti'.
-
-